رفرانس ها و منابع مطالعاتی Qualifying
مرجع و منابع یادگیری
اطلاعات کلی
هیئت بررسی داروسازی کانادا هیچ گونه دوره آموزشی مقدماتی را از هر نوع پشتیبانی نمیکند، و هرگونه تظاهر فرد یا گروهی در ایجاد چنین ادعایی مستلزم پیگرد قانونی است. این وظیفه داوطلب است که از مرجع مناسب و سایر منابع در آماده سازی برای امتحان Qualifying استفاده کند. شناسایی نیازهای یادگیری شخصی مطابق با طرح امتحان بسیار مهم است (و در صورت عدم قبولی، بازخورد از هرگونه امتحان قبلی در نظر گرفته میشود).
برای تمرین داروسازان بسیار مهم است که به طور مداوم با گایدلاین های بالینی و سایر موارد مربوط به پرکتیس داروخانه به روز شوند.
انتظار می رود داروسازان با استفاده از انواع منابع اطلاعات دارویی آشنا باشند و داشتن دانش کار در مورد منابع در موقعیت های خاص مفید است.
اطلاعات در مورد عملكرد داروسازی در كانادا را میتوان در وب سایت انجمن ملی مسئولان نظارتی داروخانه ها (NAPRA) (www.napra.ca) یافت. “NAPRA Model Standards of Practice “بیشتر توضیح و توصیف صلاحیتهای NAPRA هستند، که اساس برنامه پیگیری آزمون های واجدین شرایط PEBC است.
علاوه بر آموزش دانشگاهی داروسازی و یادگیری شخصی، ابزار ایده آل برای دستیابی به مهارتهای تمرین داروسازی کانادا انجام عملی کار در یک داروخانه کانادایی با خدمات مستقیم مراقبت از بیمار است. تجربه عملی دیدگاهی در نقش داروساز در مراقبت از بیمار؛ سیستم مراقبتهای بهداشتی کانادا؛ مسائل حقوقی، حرفهای و اخلاقی؛ اطلاعات دارویی و بررسی انتقادی ادبیات علمی؛ و سناریوهای درمانی، فنی و عملی دیگر ایجاد میکند.
برخی برنامه های مقدماتی ساختاری در کانادا وجود دارد، از جمله: برنامه بین المللی فارغ التحصیلان داروسازی (IPG) در انتاریو در دانشگاه تورنتو؛ برنامه تمرین داروسازی کانادا در بریتیش کلمبیا (در دانشگاه بریتانیا کلمبیا) و برنامه بین المللی پل داروسازی در آلبرتا (مؤسسه بردین در ادمونتون). در استانهای دیگر، تماس با مرجع تنظیم داروخانه برای دریافت اطلاعات در مورد سایر کمک ها یا برنامه ها برای کسب مهارت برای تمرین به عنوان داروساز در کانادا ممکن است مفید باشد.
در این لینک لیستی از مراجع و منابع ارائه شده است که ممکن است در آماده سازی برای امتحان واجدین شرایط مفید باشد. این لیست موضوعات گستردهای را در بر میگیرد، اما قرار نیست به عنوان یک راهنمای مطالعه برای امتحان عمل کند و نباید فرض کرد که این منابع منبع سوالات آزمون هستند. از داوطلبان انتظار میرود که نیازهای یادگیری خود را ارزیابی کنند و به دنبال منابع ومراجع از این لیست باشند که شکافهای مهم دانش آنها را بیان خواهد کرد. محتوای آزمون واجدین شرایط – قسمت اول و قسمت دوم مبتنی بر کتاب مرجع خاصی نیست، بلکه در مورد شایستگی های NAPRA است، همانطور که در طرح امتحان مشخص شده است.